2009/05/29

Mysterious Skin (2004)




Bu filmi izlemem için çok büyük bir neden vardı; soundtrack'i. Slowdive- Cocteau Twins - Ride - Sigur Ros gibi grupların olduğu bi soundtrack olduğunu görünce izlerim ben bu filmi, kimse beni tutamaz dedim. Fekat filmde, girişte çalan slowdive parçası "golden hair" ve sonunda çalan "samskeyti" (sigur ros) dışında yoğun bir şekilde kullanılan bir müzik yoktu. Yok belki de bana öyle geldi. Filmin ağırlığı karşısında müzikler de eridi, dağıldı, gözden kaçtı.

Film çok cesur, çok ağır, çok vurucu vs.. Konunun pedofili ve eşcinsellik olmasından kaynaklanıyor denebilir. Eğitici bir belgesel veya eğlenceli bir bağımsız tadında değil, bam güm yüzümüze çarpıyor gerçekleri. Hele aidsli bir amcanın yer aldığı ufak bi sahne var ki filmin en ağır sahnesi belki de, al o sahneyi kısa film yap göster dünyaya. Düşününce tüylerimi tiken tiken etti yine.

Filmin başrol oyuncusu Joseph Gordon-Levitt daha çok filmde oynamalı, özellikle bağımsızlarda. Evet, kesinlikle.
















Yönetmen: Gregg Araki

Gregg Araki'ye açık mektubum.
Gregg abi, çok güzel bir film yapmışsın. Mysterious Skin'den bahsediyorum. Zaten iyi bir yönetmen olduğun konuşuluyor kulislerde.(kulis?) Diğer filmlerine de baktım, özellikle soundtrack'lerin hepsi bir harika. Müzik eleştirmenliği yapmış olmana hiç şaşırmadım. Ayrıca bir shoegaze hastası olduğuna karar verdim. Ne güzel, ben de çok severim valla billa! Daha çok kullan müziği filmlerinde bence, böyle kestirip atma. Bu filmde Dagger adlı parça(slowdive'ın en acıklı şarkısıdır bence) çalınca heyecan yaptım ben ama ne yazık ki 10 saniye falan sürdü galiba şarkı. ama çok tebrik etmek lazım, böyle de çok süper olmuş bu film. (yağcılık değil valla)
Bir de ismini ilk duyduğumda senin bir yunanlı olduğunu düşündüm, sonra fotoğrafını gördüm ve bu sefer de uzakdoğulu olduğuna karar verdim, en sonunda doğma büyüme amerikalı yani birleşik devletli olduğunu görünce göt olup kaldım. Dur ya amerikan yerlisi olmalısın sen, bildim di mi, hangi kabile? Neyse ya amma abarttım, hepimiz kardeşiz sonuçta. Ki sen bir bağımsız ruhsun, nereli olduğun doesn't matter. Bu ruhu kaybetmemen dileğiyle. Yeni filmlerini heyecanla beklerim. ( tamam önce eskileri izlicem tabi ) öpt.kib.byes.




Hiç yorum yok: